Zdrowe odżywianie stanowi jeden z filarów profilaktyki w wielu schorzeniach. Obok aktywności fizycznej stanowi najlepszy sposób na to, by cieszyć się dobrym zdrowiem jak najdłużej. Ale nie tylko. Odpowiednia dieta może bowiem stanowić także klucz do urody. Dieta „przeciwzmarszczkowa” powinna obfitować przede wszystkim w substancje, które pomagają zwalczać wolne rodniki (odpowiedzialne m.in. za procesy starzenia się skóry, ale także za powstawanie nowotworowych zmian w komórkach).

Ważne antyoksydanty.
Antyoksydanty zawarte w poszczególnych produktach stanowią główne źródło ochrony przed przedwczesnym starzeniem się tkanek. Ważne jest m.in. dostarczanie organizmowi takich składników jak:
witamina A – czyli retinol, który zapobiega wysuszaniu skóry, a także reguluje poziom keratyny w naskórku; retinol możemy znaleźć m.in. w mleku, maśle, serach żółtych a także w żółtkach jaj czy wątróbce. Inną postać witaminy A, beta – karoten pozyskujemy głównie z warzyw (zielone warzywa, dynia, marchew, czerwona papryka) oraz owoców (melon, morele, mango, maliny, truskawki);
witamina C – składnik uczestniczący w produkcji kolagenu w komórkach; zawarta głównie w owocach oraz warzywach (szczególnie w cytrusach, papryce, kiwi, czarnej porzeczce czy truskawkach);
witamina E – wspomagająca zwalczanie wolnych rodników oraz regenerację komórek, opóźniająca procesy starzenia się skóry, możemy ją znaleźć głównie w olejach (ze zbóż, z pestek winogron, oliwie z oliwek), w orzechach laskowych, migdałach a także w ziarnach zbóż i słonecznika;
selen – zwalczający wolne rodniki; składnik m.in. orzechów (włoskich, laskowych, migdałów), ryb, owoców morza, czosnku, cebuli, produktów z pełnego ziarna oraz grzybów;
cynk – ułatwiający zabliźnianie się ran oraz ułatwiający eliminację takich problemów skórnych jak jej stany zapalne lub trądzik. Cynk znajdziemy głównie w drobiu, wątróbce, ziarnach zbóż, orzechach a także owocach morza;
flawanoidy – silne antyoksydanty, będące składnikami m.in. zielonej herbaty, czosnku, brokułów, cytrusów, czarnej porzeczki, jabłek a także ciemnej czekolady;
W diecie przeciwzmarszczkowej bardzo istotne jest również obfite nawilżanie organizmu od wewnątrz – zarówno poprzez picie dużych ilości wody, jak i stosowanie specjalnych suplementów ułatwiających absorpcję wody i mikroelementów.

Udostępnij :)

Comments are closed.